To je můj blog ... :-D

OpenTTD - Dvoukolejná železnice a křižovatky

27. 8. 2007 21:11
Rubrika: OpenTTD
Vítejte v další části pomocníka, ve stavbě kolejišť v OpenTTD. Dnes se budem zabývat stavbou dvoukolejných tratí a jejich křižovatek.

Základní dvoukolejná trať
Začnem od základů, tedy jednoduchá dvoukolejná trať ze stanice do stanice a konec. Tedy postavíme na začátku a na konci trasy stanice. Pro tento jednoduchý model je zapotřebí, aby počet kolejí na každé stanici byl stejný, jako počet vlaků, aby nemohlo dojít k zablokování trati (pozdeji u části o pre-signálech si povíme, jak lze použít i méněkolejné nádraží s tím, že nemůže dojít k zablokování trati). Mezi nádražími postavíme 2 koleje, každou pro jeden směr. Ke kolejím na ndraží, co jsou navíc (nevedou přímo k dvoum dopravním kolejím) přistavíme jedno pole (na semafor) a zaním propojíme koleje tak, aby se dalo z příjezdové koleje vjet na všechny kolejestanice a aby se ze všech kolejí stanice dalo přejet na odjezdovou kolej. Teď už stačí jen postavit a vyslat vlaky. 

Nyní, pokud chceme postavit větší trať s několika přípojkami, vás musím naučit stavět křižovatky. Těch bude několik typů:

Připojení jednokolejky ke dvoukolejce jednoduché
Jednoduché připojení, tento typ křižovatky je sice jednoduchý pro stavbu, ale dost neúčinný a zpomalující provoz na hlavní trati.



Připojení jednokolejky ke dvoukolejce nadjezdové pro jízdu jedním směrem:
Trochu složitější křižovatka ale mnohem efektivnější, protože dovoluje vlaku na druhém směru jet i když vlak projíždí křižovatkou.


Připojení jednokolejky ke dvoukolejce nadjezdové s možností jízdy oběma směry:
Toto je celkem nevyužitelné, protože jendokolejky se většinou používají pro odboření trati k jedné jednokolejné stanici, jinde je o mnoho výhodnější použít dvoukolejku, ale jeden nikdy neví, kdy se vám to může hodit a tak to sem přidám taky.


Připojení dvoukolejky ke dvoukolejce s jendím příjezdovým / odjezdovým směrem:
Docela použitelný model pro dvoukolejné trati, hodí se pro jendodušší připojení např. dvoukolejného nádraží, kde se vlaky jen nakládají a mají odjíždět vždy stejným směrem a přijíždět ze stejného směru. Heh, někde se mi ztratil obrázek ... brzy dodám ...


 
Připojení dovukolejky ke dvoukolejce s možností jízdy oběma směry:
Už zajímavější model, kdy k jedné dvoukolejné trati připojeujeme další, a vlaky odtamtud mohou jezdit oběma směry. Zde několik modelů.


Křížení dovukolejek:
Můj nejoblíbenější model, vypadá hezky a taky hezky funguje ... Pokud se najde původní autor tohoto křížení (já ho nevymyslel), tak bych mu tímto poděkoval. Jen chci připojit, že čím větší toto křížení uděláte, tím bude průjezdnejší, ale na velmi velké verze této křižovatky asi jen tak nenajdete dost prostoru ...


Jak jistě pochopíte, tak nejdpomalejší část křižovatky jsou vnitřní propojky mezi tratěmi, tedy, čím větší bude poloměr těchto "kruhů", tím větší bude průjedná rtychlost a tím i propustnost křižovatky ... A tímto vyhlašuji soutěž o čtyřkolejnou verzi této. Odměnou pro prvního, kdo vytvoří takto průjezdné křížení čtyřkolejky se dvoukolejkou a nebo čtyřkolejky se čtyřkolejkou bude moje podepsaná fotka :-P. IMG010

To je vše. V příští části popíšu použití Pre-signlů.


 
Zobrazeno 11417×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Nuvio